Kuutena päivänä viikossa
Aamuvarhaisella 5–9
Yrityspalvelu →
Tilaa uutiskirje →

Usein kysyttyä

Mikä Pakettipiste on?

Pakettipiste on Lehtipiste Oy:n valtakunnallinen kuljetus- ja pakettiautomaattien verkosto.

Miten Pakettipiste toimii?

Automaatteihimme saapuvat lähetykset toimitetaan aamujakeluna, jopa kuutena päivänä viikossa. Voit noutaa paketin saapumisilmoituksesta löytyvällä 8-numeroisella koodilla.

Missä Pakettipisteen automaatit sijaitsevat?

Automaattimme sijaitsevat kauppakeskuksissa, kaupoissa ja huoltoasemilla. Automaattejamme on jo yli 200 paikkakunnalla.

Missä on minua lähinnä oleva Pakettipisteen automaatti?

Löydät lähimmät automaatit kartalta. Tai voit valita:
– Listalta osoitteet.
– Voit valita kaupunkisi listalta.
– Löydät osoitelipusta sen pakettiautomaatin osoitteen, jossa pakettisi odottaa noutoasi.

Mitä Pakettipisteen automaatilla voi tehdä?

Pakettipisteen automaateista voit noutaa saapuneita paketteja ja lähettää palautuksia. Pakettipisteen automaateista voit lähettää Matkahuollon ja DHL Expressin paketteja.

Millaisia Pakettipisteen automaatit ovat?

Automaatit ovat ulkonäöltään raikkaan turkooseja. Automaattien lokeromäärä vaihtelee sijaintipaikan koon ja pakettivirran mukaisesti.
Lokeroiden koot:
S (10 x 40 x 57 cm)
M (22 x 40 x 57 cm)
L  (46 x 40 x 57 cm)
XL (70 x 40 x 57 cm)

Miten Pakettipisteen automaatit poikkeavat Postin vastaavista?

Pakettipisteen automaattiverkosto on Postista poiketen kuljetusliikkeille avoin verkosto. Automaatteihin on mahdollista tilata Matkahuollon, PostNordin ja DHL Expressin kuljettamia paketteja.

Miten noudan paketin Pakettipisteen automaatista?

Saat tekstiviestillä lokeron avaamisen tarvittavan koodin paketin saavuttua Pakettipisteen automaattiin.
Valitse pakettiautomaatin näytöltä vaihtoehto Nouda.
Syötä tekstiviestissä oleva 8-numeroinen koodi, jolloin pakettisi sisältävä lokero avautuu.
Ota paketti lokerosta ja sulje lokeron ovi. Helppoa, nopeaa ja vaivatonta!

Tarvitsenko paketin noutamiseen henkilöllisyystodistusta?

Et tarvitse. Voit noutaa paketin automaatista syöttämällä tekstiviestinä saamasi koodin.

Voiko joku toinen noutaa paketin puolestani?

Kyllä voi. Paketin noutoon tarvitaan ainoastaan tekstiviestillä lähetettävä koodi.

Miten palautan paketin Pakettipisteen automaatilla?

Verkkokauppalähetystä palauttaessa tarvitset tilauksen mukana toimitetun valmiin palautusosoitekortin tai verkkokaupan toimittaman aktivointikoodin.
Jos käytössäsi on aktivointikoodi, kirjoita paketin päälle aktivointikoodi, lähettäjän nimi, osoite ja matkapuhelinnumero ja vastaanottajan nimi ja osoite.
Valitse pakettiautomaatin näytöltä vaihtoehto Lähetä.
Skannaa palautusosoitekortissa oleva viivakoodi tai syötä aktivointikoodi näytön ohjeiden mukaan. Valitse Hyväksy.
Valitse näytöltä sopivan kokoinen lokero (S-XL). Valitsemasi lokeron ovi avautuu automaattisesti.
Laita paketti lokeroon ja sulje lokeron ovi.
Pakettiautomaatista ei saa erillistä kuittia palautuksesta. Tieto palautuksesta tallentuu automaattisesti seurantajärjestelmään.

Mihin voin palauttaa pakettini automaatin ollessa täynnä?

Matkahuollon paketin voit palauttaa lähimpään Matkahuollon palvelupisteeseen. Tarkista palvelupiste asiakaspalvelustamme tai katso lähin palvelupiste https://www.matkahuolto.fi/palvelupisteet.
DHL Express -paketin voit palauttaa lähimpään DHL-palvelupisteeseen. Lähimmät palvelupisteet saat varmistettua asiakaspalvelustamme tai osoitteesta https://locator.dhl.com/.

Miten lähetän paketin Pakettipisteen automaatilla?

Pakettipisteen automaateista voit lähettää Matkahuollon ja DHL Expressin paketteja.
Huomioitahan pakettia lähettäessä, että paketin suurin paino voi olla 35 kg ja suurimman lokeron koko on korkeus 70 cm, leveys 40 cm, syvyys 57 cm. Lähetyksestä ei saa erillistä kuittia.  Tieto lähetyksestä tallentuu automaattisesti seurantajärjestelmään.

Miten lähetän Matkahuollon paketin Pakettipisteen automaatista?

Osta paketille kuljetus osoitteessa matkahuolto.fi.
Saapumisilmoitus lähetetään vastaanottajalle tekstiviestitse, joten varmistathan, että lähetystiedoissa antamasi matkapuhelinnumero on oikein.
Saat tilausvahvistuksessa aktivointikoodin. Kirjoita aktivointikoodi, lähettäjän nimi, osoite ja matkapuhelinnumero sekä vastaanottajan nimi ja osoite paketin päälle.
Valitse Pakettipisteen pakettiautomaatin keskipaneelin näytöltä vaihtoehto Lähetä.
Syötä aktivointikoodi näytön ohjeiden mukaan. Valitse Hyväksy.
Valitse näytöltä paketille sopivan kokoinen lokero (S-XL). Valitsemasi lokeron ovi avautuu automaattisesti.
Laita paketti lokeroon ja sulje ovi.
Seuraa paketin kulkua osoitteessa matkahuolto.fi tilausvahvistuksessa olleen lähetystunnuksen avulla.
Tarkemmat ohjeet Matkahuollon paketin lähettämiseen löytyy Matkahuollon verkkosivuilta www.matkahuolto.fi/pakettipalvelut/nain-kaytat-pakettiautomaattia.

Miten saan DHL Express -lähetykseni Pakettipisteen automaattiin?

Saat DHL Expressiltä tekstiviestin ja/tai sähköpostin, jossa kerrotaan lähetyksen arvioitu saapumispäivä ja tarjotaan mahdollisuutta noutaa lähetys DHL:n palvelupisteestä.
Klikkaa viestissä olevaa linkkiä ja valitse sopiva Pakettipisteen automaatti.
Jos et ole saanut viestiä ja lähetyksesi on matkalla, voit vierailla osoitteessa https://delivery.dhl.com/.

Miten voin lähettää DHL Express –lähetykseni Pakettipisteen automaatista?

Valmistele lähetyksesi ja kiinnitä paketin päälle lähetyskohtainen osoitekortti eli DHL-rahtikirja.Jos maksat kuljetuksen kortilla tai verkkopankissa, valmistele lähetys www.expresseasy.fi -sivustolla. Mikäli mahdollista, tulosta DHL-rahtikirja maksettuasi lähetyksen. Jos sinulla ei ole tulostusmahdollisuutta, kirjoita paketin päälle DHL Waybill -numero.
Jos sinulla on DHL-asiakasnumero, valmistele lähetys yrityksesi MyDHL+ -sivustolla. Tulosta DHL-rahtikirja sivuston kautta.
Jos lähetyksesi on verkkokaupan asiakaspalautus ja olet saanut myyjältä DHL-rahtikirjan, pakkaa lähetyksesi ja poista alkuperäinen osoitekortti pakkauksesta ja korvaa se uudella, verkkokaupalta saamallasi DHL-rahtikirjalla
Valitse Pakettipisteen pakettiautomaatin kosketusnäytöltä vaihtoehto Lähetä.
Syötä osoitekortilla eli DHL-rahtikirjalla mainittu Waybill-numero.
Joko automaatti avaa sinulle pakettisi mittojen mukaisesti sopivan kokoisen lokeron oven tai pyytää sinua valitsemaan lähetyksellesi sopivan lokeron.
Laita paketti lokeroon ja sulje ovi.
Voit seurata lähetyksesi kulkua Waybill-numerolla osoitteessa mydhl.express.dhl/fi.

Mitä teen epäillessäni pakettini kadonneen?

Mikäli epäilet pakettisi kadonneen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme 0800 94 020 (ma–su klo 7–21). Ota esille lähettäjän seurantatunnus. Teemme parhaamme pakettisi löytämiseksi.

Löysitkö etsimäsi?

Mikäli et, ota yhteyttä lomakkeella tai pirauta asiakaspalveluumme: 0800 94 020 (ma–su klo 7–21).

Täytätkö, kiitos!
Täytätkö, kiitos!
Tarkistatko osoitteen?