Toimitukset kuutena päivänä viikossa
Aamuvarhaisella 5–9
Asiakaspalvelu 0800 94 020

Näin käytät

Miten noudan paketin Pakettipisteen automaatista?

  1. Paketin saavuttua saat Pakettipisteen automaattiin saat lokeron avaamisen tarvittavan koodin saapumisilmoituksessa. Nouda paketti automaatilta 7 vuorokauden kuluessa.
  2. Valitse Nouda. Syötä saapumisilmoituksessa oleva 8-numeroinen koodi, jolloin pakettisi sisältävä lokero avautuu. Ota paketti lokerosta ja sulje lokeron ovi. Kiitos, kun kävit!

Miten palautan paketin Pakettipisteen automaatilla?

  1. Verkkokauppalähetystä palauttaessa tarvitset tilauksen mukana toimitetun valmiin palautusosoitekortin tai verkkokaupan toimittaman aktivointikoodin. Jos käytössäsi on aktivointikoodi, kirjoita paketin päälle aktivointikoodi, lähettäjän nimi, osoite ja matkapuhelinnumero ja vastaanottajan nimi ja osoite.
  2. Valitse Lähetä. Skannaa palautusosoitekortissa oleva viivakoodi tai syötä aktivointikoodi näytön ohjeiden mukaan. Valitse Hyväksy. Valitse näytöltä sopivan kokoinen lokero paketille. Valitsemasi lokeron ovi avautuu automaattisesti. Laita paketti lokeroon ja sulje lokeron ovi. Kiitos asioinnista!

Pakettiautomaatista ei saa erillistä kuittia palautuksesta. Tieto palautuksesta tallentuu automaattisesti seurantajärjestelmään. Jos automaatti on täynnä:

  • Matkahuollon paketin voit palauttaa lähimpään Matkahuollon palvelupisteeseen. Tarkista palvelupiste asiakaspalvelustamme tai katso lähin palvelupiste Matkahuollon sivuilta.
  • DHL Express -paketin voit palauttaa lähimpään DHL-palvelupisteeseen. Lähimmät palvelupisteet saat varmistettua asiakaspalvelustamme tai DHL:n sivuilta.

Matkahuollon lähetys

  1. Osta paketille kuljetus Matkahuollon sivuilta. Saapumisilmoitus lähetetään vastaanottajalle tekstiviestitse, joten varmistathan, että lähetystiedoissa antamasi matkapuhelinnumero on oikein. Saat tilausvahvistuksessa aktivointikoodin. Kirjoita aktivointikoodi, lähettäjän nimi, osoite ja matkapuhelinnumero sekä vastaanottajan nimi ja osoite paketin päälle.
  2. Valitse Pakettipisteen pakettiautomaatin näytöltä vaihtoehto Lähetä. Syötä aktivointikoodi näytön ohjeiden mukaan. Valitse Hyväksy. Valitse näytöltä paketille sopivan kokoinen lokero. Valitsemasi lokeron ovi avautuu automaattisesti. Laita paketti lokeroon ja sulje ovi.

Seuraa paketin kulkua Matkahuollon palvelussa tilausvahvistuksessa olleen lähetystunnuksen avulla. Tarkemmat ohjeet Matkahuollon paketin lähettämiseen löytyvät Matkahuollon sivuilta.

Miten saan DHL Express -lähetykseni Pakettipisteen automaattiin?

Saat DHL Expressiltä tekstiviestin ja/tai sähköpostin, jossa kerrotaan lähetyksen arvioitu saapumispäivä ja tarjotaan mahdollisuutta noutaa lähetys DHL:n palvelupisteestä. Klikkaa viestissä olevaa linkkiä ja valitse sopiva Pakettipisteen automaatti. Jos et ole saanut viestiä ja lähetyksesi on matkalla, voit vierailla osoitteessa delivery.dhl.com

Miten voin lähettää DHL Express -lähetykseni Pakettipisteen automaatista?

  1. Valmistele lähetyksesi ja kiinnitä paketin päälle lähetyskohtainen osoitekortti eli DHL-rahtikirja.
    • Jos maksat kuljetuksen kortilla tai verkkopankissa, valmistele lähetys www.expresseasy.fi -sivustolla. Mikäli mahdollista, tulosta DHL-rahtikirja maksettuasi lähetyksen. Jos sinulla ei ole tulostusmahdollisuutta, kirjoita paketin päälle DHL Waybill -numero.
    • Jos sinulla on DHL-asiakasnumero, valmistele lähetys yrityksesi MyDHL+ -sivustolla. Tulosta DHL-rahtikirja sivuston kautta.
    • Jos lähetyksesi on verkkokaupan asiakaspalautus ja olet saanut myyjältä DHL-rahtikirjan, pakkaa lähetyksesi ja poista alkuperäinen osoitekortti pakkauksesta ja korvaa se uudella, verkkokaupalta saamallasi DHL-rahtikirjalla.
  2. Valitse Pakettipisteen pakettiautomaatin kosketusnäytöltä vaihtoehto Lähetä.
  3. Syötä osoitekortilla eli DHL-rahtikirjalla mainittu Waybill-numero.
  4. Joko automaatti avaa sinulle pakettisi mittojen mukaisesti sopivan kokoisen lokeron oven tai pyytää sinua valitsemaan lähetyksellesi sopivan lokeron.
  5. Laita paketti lokeroon ja sulje ovi.
  6. Voit seurata lähetyksesi kulkua Waybill-numerolla osoitteessa mydhl.express.dhl

Kysyttävää?

Pakettiisi tai kuljetukseen liittyvissä kysymyksissä otathan yhteyttä suoraan kuljetusliikkeeseen (Matkahuolto tai DHL).
Automaattia koskevissa asioissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme: 0800 94 020