Myyntijohtajan katsaus alkuvuoteen ja tulevaan syksyyn
Pakettipisteen myyntijohtaja Erkki Vehman kirjoittaa katsauksessaan kevään pienen notkahduksen jälkeen kasvaneesta verkkokaupasta ja Pakettipisteen aikataulukriittisistä kuljetuksista, jotka ovat kasvaneet merkittävästi alkuvuoden aikana.
Verkkokauppa ei kasvanut keväällä aikaisempien ennusteiden ja tavoitteiden mukaisesti. Venäjän hyökkäys Ukrainaan vaikutti monien kuluttajien hankintoihin ja pysäytti verkkokaupan. Kevään jälkeen verkkokauppa on kasvanut jälleen, koska kuluttajien luottamus talouteen on parantunut.
Pakettiautomaattiverkostomme on kasvanut tänä vuonna ennätyksellinen laajaksi. Käytössä on reilusti yli 600 automaattia. Useiden automaattien kapasiteettia on myös kasvatettu lisääntyneen käytön vuoksi.
Automaattien suosio on osin kasvanut sen vuoksi, koska kuluttajat haluavat nopeampaa ja sujuvampaa asiointia. Kuluttajat ovat siirtäneet toimituksia palvelupisteistä automaatteihin ja kotijakeluun.
Keväällä ylitimme automaateissa kahdeksan miljoonan paketin rajan. Tavoite on ylittää 10 miljoonan raja tämän vuoden loppuun mennessä.
Kuluttajat arvostavat nopeutta
Automaattien suosio näkyy myös uusina innovaatioina. Automaatteja käytetään aikaisempaa laajemmin esimerkiksi lääkkeiden ja terveydenhuollon toimituksiin. Tänä vuonna tullaan varmasti näkemään vielä uusia ratkaisuja, joita ei ole aikaisemmin käytetty Suomessa.
Kuluttajat arvostavat myös nopeutta, jolla he saavat ostamansa tuotteet noudettavakseen. Senkin vuoksi kannattaa tutkia mahdollisuudet käyttää automaatteja mahdollisimman tehokkaasti.

Globaali maailmantilanne on aiheuttanut logistiikkaan paljon epävarmuutta. Toimitusketjuja on suunniteltu uudelleen ja moni yritys on kasvattanut varastojaan saatavuuden varmistamiseksi. Epävarmuus on myös siirtänyt monia päätöksiä, joita tälle vuodelle on suunniteltu. Toivottavasti syksy antaa asiakkaille enemmän varmuutta toteuttaa suunniteltuja muutoksia.

Onnistunut LOGY Conference
Aikataulukriittiset toimitukset oli Pakettipisteen toinen pääteema LOGY Conferencessa ”Update Your Business – How to succeed in the New Normal”. Tapasimme suuren määrän asiakkaita ja kumppaneita tapahtumassa, joka oli odottanut toteutusta pitkään. Pakettipiste oli tapahtumaan pääyhteistyökumppanina tosi tyytyväinen.
Aikataulukriittiset kuljetukset kasvaneet
Täsmälliset ja nopeat kuljetukset ovat monelle yritykselle tärkeitä. Niillä mitataan menestyminen markkinoilla ja lunastetaan asiakasodotukset. Tällaiset kuljetukset ovat kasvattaneet Pakettipisteen liiketoimintaa merkittävästi tämän vuoden aikana.
Tämän perusteella lanseerasimme valtakunnallisen lauantaijakelu -lisäpalvelun tarjoamaan vielä parempia toimitusmahdollisuuksia. Olemme tehneet jakelun vielä joustavammaksi käyttämällä yli 1 200 Pakettipisteen laatikkoa lähetysten luovuttamiseen turvallisesti ja helposti.
Entistä ympäristöystävällisempiä kuljetuksia
Polttoaineiden ja energian hinta on hallinnut koko vuoden julkista keskustelua. Pakettipiste on jatkanut kuljetusten toteuttamista aikaisempaa ympäristöystävällisimmin käyttämällä tavarapyörälähettejä sekä biopolttoaineita käyttäviä autoja. Tulevaisuudessa tarvitaan lisää uskoa tulevaisuuteen, jotta kuljetusyrittäjät uskaltavat investoida uuteen kalustoon.
Pakettipisteen matka jatkuu kohti vähäpäästöisempää tulevaisuutta. Lähivuosina vähennämme merkittävästi kuljetuksesta syntyviä päästöjä. Tämä tapahtuu asteittaisella panostamisella kaasu- ja sähköautojakeluihin. Tavoitteenamme on vuoden 2023 loppuun mennessä toteuttaa suurten kaupunkien keskusta-alueiden jakelu hyödyntäen tavarapyöriä, sähkö- ja kaasuajoneuvoja, joka tarkoittaa täysin päästöttömiä kuljetuksia.

Haluamme tarjota kattavia kokonaisratkaisuja
Syksy tulee olemaan kiireinen meille palveluntuottajille ja asiakasyrityksille. Verkkokaupalla alkaa kohta vuoden tärkein sesonki. Toivottavasti toimitusketjut on saatu hiottua ja tuotteita riittää kuluttajien ostettavaksi. Haluamme tarjota Pakettipisteellä hyviä palveluja ja kattavia kokonaisratkaisuja verkkokaupan tarpeisiin.
Toivomme syksystä myös vilkasta ja kiireistäkin aikaa. Pakettipiste haluaa palvella mahdollisimman montaa asiakasta. Sen vuoksi tulemme syksyn ja loppuvuoden aikana kertomaan palvelu-uudistuksista ja uusista asiakasratkaisuista joita olemme toteuttaneet.
Ota yhteyttä
Kiinnostuitko yhteistyöstämme kanssamme? Kerromme mielellämme lisää. Jätä yhteydenottopyyntö, vastaamme mahdollisimman pian!
Usein kysyttyä
Meillä on kuljetusyrittäjiä verkostossamme kautta maan. Lähetä meille viestiä. Otamme sinuun yhteyttä kahden arkipäivän sisällä.
Ota yhteyttä myyntiimme myyntipalvelu@pakettipiste.fi ja katsotaan sinulle sopivin kuljetusratkaisu. Kuljetamme lähetyksesi aamuvarhain perille suoraan vastaanottajille tai automaatteihin. Otamme sinuun yhteyttä kahden arkipäivän sisällä.
Peruspalvelumme sisältää kuljetuksen lähettäjältä vastaanottajalle aikataulumme mukaisesti pääsääntöisesti aamuisin klo 9 mennessä. Lähetyksen luovutus tapahtuu automaattiin tai vastaanottajan kanssa yhteisesti sovitulla tavalla, tarvittaessa jättölaatikkoon tai avaimilla sisätiloihin.
Ratkaisemme kuljetustarpeesi asiakaslähtöisesti ja joustavasti. Toimitamme lähetykset Hangosta Ivaloon aamuvarhain jopa kuutena päivänä viikossa. Räätälöimme palvelumme juuri sinun tarpeitasi varten. Meillä on vahva kokemus kuljetuspalveluiden tuottamisesta – olemme keskittyneet aikataulukriittisten tuotteiden jakeluun. Voit luottaa meidän olevan varhain liikkeellä.
Pakettipisteen hinnoittelu perustuu kuljetusmatkan pituuteen ja lähetyksen painoon. Olethan yhteydessä myyntiimme myyntipalvelu@pakettipiste.fi, jotta voimme katsoa yhdessä kuljetustarpeisiisi soveltuvan tarjouksen.
Ota meihin yhteyttä myyntipalvelu@pakettipiste.fi tai yhteydenottolomakkeen kautta. Otamme sinuun yhteyttä kahden arkipäivän sisällä. Odotamme yhteydenottoasi!