Kuutena päivänä viikossa
Aamuvarhaisella 5–9
Yrityspalvelu →
Tilaa uutiskirje →

Myyntijohtajan katsaus vuoteen 2022 ja näkymät kuluvaan vuoteen

Myyntijohtajan katsaus vuoteen 2022 ja näkymät kuluvaan vuoteen kertoo Pakettipisteen myyntijohtaja Erkki Vehman.

Pakettipisteen vuosi 2022 oli edelleen kasvun ja laajentumisen vuosi. Verkkokauppa kärsi keväällä Ukrainan sodasta, koska kuluttajien epävarmuus kasvoi nopeasti. Kesän ja vuoden pakettisesongin käynnistyttyä verkkokaupan suosio kasvoi takaisin. Pakettipisteen automaatit olivat suosittuja koko vuoden, kuluttajat siirsivät toimituksia entistä enemmän automaatteihin.

Volyymien kasvu jatkui tasaisena ja vahvana koko vuoden. Automaattien käyttäjät arvostavat nopeaa ja helppoa pakettien noutamista automaateista ja heidän antama palaute automaattien toiminnasta on ollut positiivisempaa kuin muiden toimituskanavien.

Tämän perusteella automaattien kokoa kasvatettiin ja verkostoa laajennettiin. Tällä hetkellä Pakettipisteellä on käytössä lähes 650 automaattia.

Vuoden aikana automaattien yhteiskäyttöisyys vahvistui: PostNord alkoi käyttämään automaatteja itsenäisesti ja DB Schenker aloitti automaattien käytön. Tämän perusteella ne kaupat ja kauppakeskukset, joissa on Pakettipisteen automaatti iloitsevat entistä suuremmista asiakasvirroista.

Joulukuussa saavutimme 10 miljoonan paketin rajan. Neljässä vuodessa on saatu palvella näin montaa asiakasta.

Viime vuonna automaattien yhteiskäyttöisyys vahvistui entisestään.
Tämä tuo entistä suurempia asiakasvirtoja automaateille.

Kuljetuspalveluissa laatu parani entisestään

Kuljetuspalveluissa Pakettipiste paransi entisestään aiempaa hyvää laatua ja toimitusvarmuutta. Systemaattisella prosessien hiomisella ja kehittämisellä mittarit on saatu huippulukemiin, ja niistä on ollut ilo kertoa asiakkaille ja kumppaneille.

Vahvistimme markkinaosuutta kuljetuksissa nykyisten asiakkaiden kanssa. Uusia asiakkaita saimme lisää samoista asiakassegmenteistä.

Ympäristöä huomioivaa jakelua

Asiakkaiden tarpeet ympäristövaikutuksista ja niiden mittauksista kasvoivat.  Kasvatimme vuoden aikana sähkö- ja muiden ympäristöystävällisempien energiamuotojen käyttöä. Otimme lisää tavarapyöriä käyttöön Helsingissä. 

Vuodesta positiiviset odotukset

Pakettipisteen odotukset vuodesta ovat positiivisia ja ennakkoluulottomia. Verkkokaupan osuus koko kaupasta tulee edelleen kasvamaan. Suomeen tulee uusia verkkokauppoja ja suomalaiset verkkokaupat kehittävät uusia ratkaisuja. Vuoden aikana monikanavaisuudesta tulee uusia, vahvoja esimerkkejä. Monet kaupat ja verkkokauppiaat haluavat edelleen kehittää asiakaskokemusta ja parantaa asiakkaidensa palveluja.

Pakettipisteen odotukset vuodesta 2023 ovat positiivisia ja ennakkoluulottomia.

Automaattiverkosto laajenee

Laajennamme pakettiautomaattien verkostoa kuluvan vuoden aikana noin 200 automaatilla. Hyödynnämme uusia teknologioita ja ratkaisuja automaateissa, siksi suurin osa automaateista tullaan sijoittamaan uusiin tiloihin esimerkiksi kauppakeskusten parkkihalleihin. Tulemme lisäämään Click & Collect -konsepteja. Pakettipiste haluaa olla keskeinen tekijä pakettiautomaattien ja -automaation kehittäjänä.

Pakettipisteen vuosi 2022 oli edelleen kasvun ja laajentumisen vuosi kertoo myyntijohtaja Erkki Vehman.

Laadukkaita ja joustavia asiakasratkaisuja

Kuljetuspalveluissa Pakettipiste tulee kasvamaan tänä vuonna merkittävästi. Tulemme kuljettamaan jatkossa myös merkkimaahantuojien varaosia. Nykyisen hyvän laadun ja toimitusvarmuuden perusteella on hyvä kasvattaa palveluja myös uusille asiakassegmenteille, jotka tarvitsevat kiireellisiä ja varmoja kuljetuksia. Asiakkaat osaavat laskea ja arvioida paremmin poikkeamien merkityksen ja taloudellisen arvon. Kuljetus­palvelujen kokonaismarkkina ei kasva, mutta Pakettipiste tulee kasvamaan laadukkailla ja joustavilla asiakasratkaisuilla.

Toiminta kehittyy ympäristöystävällisemmäksi

Oman toiminnan kehittäminen ympäristöystävällisemmäksi ja tehokkaammaksi jatkuu. Tulemme lisäämään edelleen kalustoa ja ratkaisuja, joista syntyy vähemmän päästöjä kuin aikaisemmin. Näistä tuloksista tulemme raportoimaan ja kertomaan aikaisempaa kattavammin ja laajemmin. Pakettipiste kehittää vuoden aikana uusia järjestelmiä ja palveluja asiakkaiden tarpeiden perusteella. Uusia palveluja otamme käyttöön jo alkuvuodesta. Niistä kerromme lähiaikoina lisää.

Pakettipiste tulee lisäämään vuoden aikana edelleen kalustoa ja ratkaisuja, joista syntyy vähemmän päästöjä.

Ota yhteyttä

Jätä terveisesi – vastaamme sinulle mahdollisimman pian!

Täytätkö, kiitos!
Täytätkö, kiitos!
Tarkistatko osoitteen?

Usein kysyttyä

Kuinka saan yritykseni käyttöön Pakettipisteen kuljetuspalvelut?

Ota yhteyttä myyntiimme myyntipalvelu@pakettipiste.fi ja katsotaan sinulle sopivin kuljetusratkaisu. Kuljetamme lähetyksesi aamuvarhain perille suoraan vastaanottajille tai automaatteihin. Otamme sinuun yhteyttä kahden arkipäivän sisällä.

Minkä verran Pakettipisteen kuljetuspalvelut maksavat?

Pakettipisteen hinnoittelu perustuu kuljetusmatkan pituuteen ja lähetyksen painoon. Olethan yhteydessä myyntiimme myyntipalvelu@pakettipiste.fi, jotta voimme katsoa yhdessä kuljetustarpeisiisi soveltuvan tarjouksen.

Miten saan tarjouksen Pakettipisteen palveluista?

Ota meihin yhteyttä myyntipalvelu@pakettipiste.fi tai yhteydenottolomakkeen kautta. Otamme sinuun yhteyttä kahden arkipäivän sisällä. Odotamme yhteydenottoasi!